Rabu, 16 April 2014

Pesanan :D

Assalamualaikum ! Haii ^^ Still ingat lagi pada blog nih ? Ke dahh lupaa ? --' Sape yang lupaa, aku rejam sampai mati ! Eh ? Hahahahha :D

Hahaa. Hari nihh aku nak kongsi something lahh pasal apa yang aku rasa sekarang nihh. Sesape yang rasa macam dah give up baca apa yang aku nak kongsi nihh, korang boleh tinggalkan blog nihh. Aku tak rugi apa apa punn. Aku cuma nak sampaikan apa yg aku rasa patut aku sampaikann.

Korang tahuu yang kita dahh ada pada akhir zaman ? Sedar tak ? Kalau belum ada yang sedar, nih aku nak bagitahuu. Dah masuk tahun 2014 kan? Sedar tak dah bertambah umur kita ? Sedar tak yang kita telah semakin hampir dengan kemuncak akhir zaman? Dalam tak sedar ianya telah mendekatkan lagi kitaa kepada kubur, menghampirkan lagi diri kita dengan dugaan fitnah akhir zaman. Benda nih semua buat aku terfikr macam mana nak selamatkan diri daripada fitnah di akhir zaman. Korang semua sedar takk ???

Aku pernah dengar fitnah akhir zaman nih dahsyat sebab terlalu banyak dugaan yang boleh mengheret kita ke arah kesesatan. Aku tahu, aku tak layak nak cakap semua nihh. Tapi, mungkin Allah nak tunjuk akuu hidayah setelah pemergian arwah Azmil. Baru aku sedar selama nih aku banyak leka, lalai dengan duniawi. Seriously, aku nak berubah ! Ditambah lagi dengan ceramah ceramah agama yang aku dengar tentang zaman kemunculan Dajjal, buat aku bertambah kuat nak berpegang pada agama Islam. Ajal maut jodoh pertemuan semua tuh tak mengira umur. Bila bila je Allah boleh tarik nyawa kitaa.

Aku mintak maaf kat semua yang kenal akuu tuhh mana yang aku dah kurang layan. Bukan aku sengaja, cuma aku taktahu sekarang nihh nak buat apaa. Aku macam buntu, terfikir fikir tentang kemunculan Dajjal. Sungguh ! Aku tak sanggup nak berhadapan dengan zaman kemunculan Dajjal. Aku banyak diamkan diri, termenung memikirkan semula kejahilan yg aku buat selama nih. Muhasabah diri. Dah sampai masanya aku melakukan perubahan dalam diri aku. Bila teringat dosa dosa aku yang dulu, aku rasa macam tak tertanggung bebannyaa. Betapa jahilnyaa aku di bumi Allah.

"Ya Allah, akuu manusia berdosa. Ampunilahh aku ! Ampunilahh aku ! Berilah aku kesempatan untuk menebus kesilapan dan kekhilafan aku pada-Mu, ya Allah !"

Hmm, cerita pasal akhir zaman. Ada banyak hadith yang menggambarkan berbagai cubaan dan masalah yang menimpa pada manusia pada ketika ini. Ya, sekarang nihh kita sedang berada di akhir zaman ! Zaman di mana terlalu ramai orang yang melakukan kesesatan berbanding kebaikan. Lepas aku baca article article tentang munculnyaa Dajjal, aku terus terbayang wajah wajah ahli keluarga akuu. Aku pandang ibu.. Aku pandang ayahh.. Adik adikk akuu.. Sayu je hati. Mampu ke aku selamatkan mereka semua dengan fitnah akhir zaman nih ? Sebak rasanyaa..

"Rasulullah berpesan kalau nak selamatkan diri dari fitnah Dajjal di akhir zaman, bacalah surah Al-Kahfi."

Ya, bacalah surah tuhh. Semoga menjadi pembantu kitaa kelak. Renung renungkanlahh. Sebelum aku mengakhiri entry kali nihh. Aku nak mintak maaf pada semua yang mengenali diri ini. Maafkan lahh aku atas segala kesilapan, kekhilafan, kealpaan diri akuu. Aku sedar aku banyak menyakiti hati korang semua. Halalkan segala makan minum akuu. Menggeletar diri aku nihh bila teringatkan dosa dosa aku yang laluu. Semoga dengan kemaafan yang korang semua hulurkan, dapat meringankan sikit bebanan dosa akuu. Aku nak ucap terima kasih jugakk pada semua yang sudi berkawan dan berkenalan dengan akuu. Terima kasih dah beri seribu satu kenangan terindah yang belum tentu aku dapat lupakan. Aku tahu bukan mudah untuk dilupakan.. Tapi, percayalahh segala kenangan tuh akan aku sematkan dalam diri aku nihh supaya ianya tak terus hilang ditelan masa. Terima kasih jugakk pada yang sudi menemani akuu selama aku hidup di muka bumi nihh. Terima kasih ! Terima kasihh !!

Aku rasa cukup je lahh nih untuk hari nihh. Segala kekurangan, aku mintak maaf ! Marilah sama sama berdoa semoga kita dapat menyelamatkan diri kita dari fitnah Dajjal. Wallahualam.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Spinning Pink Star With Falling Stars